Online İtibar Yönetimi

Online (çevrimiçi) itibar yönetimi, internet ortamında bir marka, şirket ya da kişi hakkında olumsuz içeriklerle mücadele yöntemi olup ayrıca internet ortamındaki imajlarını yönetmeyi de kapsar.

 

Online itibar yönetimi, bir savunma biçimidir. Markanız  ve ürününüz çok kaliteli, çalışanlarınız iyi olabilir, hizmetlerinizi en iyi biçimde sunabilirsiniz ama bunu müşterileriniz bilmezse ürün veya hizmetinizin hiçbir değeri yoktur.

 

Online itibar yönetimi; kişinin ya da kurumun itibarını zedeleyecek sosyal medya karalamaları, yalan yorumlar, sahte hesaplar, yanlış bilgilendirme, bilgi sızması, eski çalışanların nefret söylemleri gibi saldırıların önüne geçmek için başvurulabilecek en iyi yol olup hem kişiler hemde kurumlar için zorunludur.

 

İmaj yaratma ve oluşabilecek olumsuz ve kötü ifadelerin yok edilmesi adına online itibar yönetimi, konunun uzmanı avukat tarafından süreçlerin idame ettirildiği, online itibar yönetimine başvuran kişi ve kurumlar için maksimum fayda sağlandığı ve bu işlemlerin hukuki boyutlarının da en iyi biçimle sonuçlandırıldığı bir işlemdir.

Online itibar yönetimini sağlamak için somut olayın özelliklerine ve firma, marka ya da kişilerin taleplerine göre farklı yollara başvurulmaktadır.

- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ve Arama Motoru Pazarlaması (SEM),

- Web sitesinde bulunan içeriklerin optimize edilmesi,

- Sahip olunan web sitelerini aktif bir şekilde kullanmak,

- Sosyal medya sitelerinde eleştiri yapanlarla diyalog kurulması,

- Dijital PR stratejileri belirleyerek markanıza erişimini artırmak ve yapılan etkinlikleri ilan etmek,

- Hukuki yolları kullanmak, 

Hakaret, tehdit şantaj ve karalama gibi saldırılara karşı hukuki yollara başvurmak her zaman için en doğru ve en kalıcı yöntemdir. Bunun için internetten içerik kaldırma, fotoğraf sildirme ve video sildirme işlemleri yapılmaktadır. Söz konusu her türlü hukuki işlem için hem ilgili mevzuata hem de bilişim sistemlerine hakim bir avukatla çalışılması faydalı olacaktır.

Faaliyet Alanımız - İnternetten İçerik Sildirme

Online itibar yönetiminin sağlanmasında en çok kullanılan yöntemlerden birisi internetten içerik sildirmedir. Bu işlem ilişkin düzenleme, 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun  ile yapılmıştır. Bu kanun, olumsuz içerik oluşturan, içerik sağlayıcılarına ve yer sağlayıcılarına birtakım sorumluluklar yüklemektedir. İlgili mevzuat çerçevesinde içerik çıkarma, cevap, düzeltme metni yayınlama ya da içeriği engelleme gibi düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemelere göre öncelikle olumsuz içeriğe karşı ihtar gönderilmesi gerekmektedir. İhtara cevap verilmemesi ya da gerekenin yapılmaması halinde, ilgili mahkemeye başvurularak içeriğin silinmesi yönünde karar alınması gerekmektedir. Mahkeme tarafından verilecek olan kararın yerine getirilmemesi halinde ise bu eyleme karşılık 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası verilmektedir. 

5651 sayılı kanun çerçevesinde internetten içerik sildirme işleminin yapılabilmesi için dava konusu olumsuz içeriğin eleştiri sınırlarını aşmış olması gerekmekte olup eğer bu içerik ifade özgürlüğü sınırları içerisinde ortaya çıkmışsa ve eleştiri sınırlarını aşmamışsa, içeriğin silinmesi talebi reddedilmekte, eğer içerik hukuka aykırıysa bu durumda internetten içeriğin silinmesine karar verilmektedir.

 

Ayrıca cevap ve düzeltme metni yayınlatma ya da içeriğin engellenmesi talebinde bulunmak da mümkündür. internette her türlü içerik hızla yayıldığından dolayı bu konuda zaman, büyük önem taşımaktadır.

 

Unutulmamalıdır ki; olumsuz içerikle karşılan bir firma, marka ya da kişi hiç zaman kaybetmeden bir bilişim avukatı ile iletişime geçmeli ve gerekli hukuki süreci başlatmalıdır. Aksi halde maddi zarara uğranılması ve prestij kaybı yaşanması kaçınılmaz olacaktır.

Hukuk, danışmanlık, kurumsal yönetim

2017 © CANKO Hukuk & Danışmanlık

Başa Dönün

  • s-facebook
  • Twitter Metallic
  • Google Metallic
  • s-linkedin